Тел. +38 044 501 22 06          info@poradatour.com.ua          Соцмережі:  

Головна → Корисні статті →  Затримали рейс: права пасажира та обов’язки авіакомпанії 



ЗАТРИМАЛИ РЕЙС: 

 права пасажира та обов’язки авіакомпанії


Ні для кого не секрет, що бувають ситуації, коли рейс в аеропорту затримується. 

Це може статися через технічний стан літака, різного роду поломки, або ж через погодні умови. Тож кожному пасажиру необхідно знати свої права та обов'язки авіакомпанії в таких ситуаціях. Вони прописані, зокрема, у Повітряному кодексі України та  Правилах повітряних перевезень пасажирів і багажу, що діють з 25.01.2013 року. При цьому не має значення, який рейс був затриманий: регулярний чи чартерний.

 

При затримці рейсу:

- дальністю до 1500 км (наприклад, рейси по Україні, з Києва до Відня, Берліну, Стамбулу) на 2 години

- дальністю від 1500 до 3500 км (наприклад, з Києва до Риму, Амстердаму, Лісабону, Тель-Авіву, Шарм-ель-Шейху) на 3 години

- дальністю понад 3500 км (наприклад, з Києва до Нью-Йорка, Пекіна, Коломбо) на 4 години




авіакомпанія повинна надати пасажирам:

- харчування та прохолодні напої відповідно до часу очікування

- можливість здійснити 2 телефонних дзвінка або відправити 2 електронних повідомлення або 2 факс-повідомлення, якщо в аеропорту є для цього необхідні умови.

 

З приводу харчування, авіакомпанія МАУ повідомила нам, що прохолодні напої та легкі закуски (як правило, бутерброди) надаються пасажирам одноразово протягом 4 годин очікування, а гаряче харчування – одноразово протягом наступних 6 годин очікування.

 

Наприклад, рейс, що прямує з Києва до Відня (дальність менше 1500 км), повинен був вилетіти об 11-00, але він затримується. З 13-00 до 17-00 пасажир матиме право на легкі закуски та прохолодні напої. З 17-00 до 23-00 він матиме право на гаряче харчування і т.д.

 

Додатково до вищевказаного, якщо затримка рейсу більше ніж 5 годин авіакомпанія повинна:

-  відшкодувати вартість квитка та забезпечити зворотній рейс у початковий пункт призначення за першої можливості

або

-  змінити маршрут та відправити пасажира до кінцевого пункту призначення за першої можливості  або у пізніший час (за бажанням пасажира) за наявності вільних місць.

 

Пам'ятайте: компенсацію можна отримати, якщо скасування рейсу сталося з вини перевізника, а не через такий форс-мажор, як, наприклад, погодні умови або страйк співробітників аеропорту (авіакомпанії).

 

Якщо рейс переноситься на наступний день авіакомпанія повинна надати готель, забезпечити трансфер до нього і назад та харчування.


Що робити пасажиру

 

Якщо в аеропорту сповістили про затримку рейсу, слід підійти до представника авіакомпанії та отримати письмове повідомлення, у якому прописані права пасажира щодо отримання допомоги і компенсації. Також у нього потрібно отримати довідку про затримку рейсу або хоча б штамп на квитку (на випадок, якщо виникнуть проблеми з компенсацією, це послужить доказом). За харчуванням потрібно звертатися також до представника авіакомпанії. Його можна знайти на стійці реєстрації на рейс або в касі авіакомпанії. Якщо ж ви перебуваєте в залі очікування рейсів, то такого співробітника можна зустріти біля виходу на посадку, звідки мав здійснюватися виліт літака.

 

У випадку, коли авіакомпанія відмовляється від своїх обов’язків потрібно зберегти всі документи, які підтверджують витрати: рахунок за проживання у готелі, чеки за харчування та проїзд, а також квиток на літак. Після цього необхідно звернутись до авіакомпанії зі скаргою.