Тел. +38 044 501 22 06          info@poradatour.com.ua          Соцмережі:  

Головна → Корисні статті →  Авіакомпанія загубила ваш багаж 



АВІАКОМПАНІЯ ЗАГУБИЛА ВАШ БАГАЖ: 

 куди звертатись, як отримати відшкодування


Мало кому хочеться опинитись в незнайомому місці без своїх речей, але, на жаль, такі прикрості стаються. Однак не варто панікувати, адже ми розповімо, як діяти в неочікуваній ситуації.


Якщо в аеропорту прибуття ви не знайшли свій багаж потрібно:


• звернутися до служби розшуку багажу (LOST & FOUND) та оформити акт щодо неналежного перевезення багажу (Property Irregularity Report).
В цьому документі зазначаються дані пасажира, маршрут перельоту, відомості про загублений багаж (кількість місць, вага, номери багажних бирок, відмінні ознаки багажу) та контактні телефони пасажира. Після оформлення вам видадуть копію акту, а також інформацію про строки та умови розшуку багажу і контакти служби розшуку.


Зверніть увагу!


Акт щодо неналежного перевезення багажу можна оформити тільки в день прибуття рейсу до моменту виходу з багажного відділення аеропорту.


• звернутися до авіакомпанії, яка виконувала рейс
Якщо ви зосталися без багажу в місті, яке не є місцем вашого постійного проживання, є сенс звернутися у відділення авіакомпанії. Деякі з них можуть запропонувати вам компенсацію за затримку багажу (до $50) або, як мінімум, видати набір предметів першої необхідності: зубну щітку, пасту, мило, шкарпетки. 

• направити претензію щодо затримки перевезення багажу
Якщо авіакомпанія не надала вам в аеропорту кошти на купівлю предметів першої необхідності можна направити їй претензію з проханням відшкодувати вартість куплених вами речей. До претензії обов’язково додайте чеки та інші документи, які підтверджують витрати.
• чекати
Близько 90% всього втраченого багажу, знаходиться в перші 3 дні. Після проходження цього терміну радимо зв’язатися зі службою розшуку багажу.
• вимагати компенсацію
Якщо через 21 день ваш багаж так і не знайшли – вимагайте відшкодування збитків. Для цього необхідно направити претензію щодо втрати багажу на адресу авіакомпанії. До неї слід додати список речей, які знаходилися в багажі, з обґрунтуванням їх вартості, та прикріпити наступні документи:


- акт щодо неналежного перевезення багажу (Property Irregularity Report)
- посадковий талон
- багажну квитанцію
- документи, які підтверджують вартість речей (чеки, рахунки)


Направити претензію краще одразу, але в принципі можливо протягом 2 років з дати прибуття рейсу. Перевізник розглядає претензію до 3 місяців, а якщо в перевезенні брало участь кілька авіаперевізників, то до 6 місяців і приймає рішення про виплату компенсації або відмову в ній. Якщо у задоволенні претензії буде відмовлено, пасажир вправі звернутись до суду з позовом про відшкодування завданої шкоди (реальних збитків, упущеної вигоди, моральної шкоди тощо). 


Розмір компенсації


До поїздки можуть застосовуватися як Монреальська так і Варшавська конвенції, детальну інформацію краще подивитись на веб-сайті відповідної авіакомпанії (див. договір та правила перевезення).
За нормами Монреальської Конвенції відповідальність авіаперевізника за втрату багажу обмежена доведеними реальними збитками, але в будь-якому разі не повинна перевищувати суму у розмірі до 1131 спеціальних прав запозичень. Станом на 14.11.2017 р. ця сума дорівнює 42091 грн 55 коп.
За нормами Варшавської Конвенції відповідальність авіаперевізника за втрату багажу обмежена сумою до 20 доларів США за кілограм зареєстрованого багажу.


Страхування багажу


Найкращий варіант убезпечити свої речі на час поїздки та в разі чого отримати їх дійсну вартість – застрахувати багаж. Зазвичай така опція входить до складу розширеного договору туристичного страхування та залежить від заявленої вартості багажу.
Так, за кожен день відпочинку доведеться заплатити в середньому 0,5% - 2% від вартості багажу.


Наостанок хочемо додати кілька рекомендацій:


- перевіряйте талон на багаж, який вам видають на стійці, а саме місто, до якого прямує ваш багаж
- прикріпляйте до багажу власну бірку із зазначенням ваших контактних даних
- обирайте валізи яскравих кольорів або чіпляйте кольорову стрічку до них
- не здавайте цінні речі в багаж
- документи, гроші, прикраси та техніку кладіть в ручну поклажу та беріть з собою на борт літака. Також доречно буде покласти туди засоби гігієни та декілька речей про всяк випадок.